Anasayfa
AnasayfaİletişimHakkımızda

Kul, şüpheli şeylere düşme endişesiyle bir kısım sakıncası olmayan hususları da terk etmedikçe gerçek takvaya ulaşamaz

...Hadisler...

Dünyanın en geniş ülkesi: Rusya–10.610.083 km²

...İlginç Bilgiler...

Leylayı sevmek unutturursa mevlayı mevlayı unutmaktansa unuturum leylayı.

...Güzel Sözler...

Site İçi Arama

İstatistik

Merhaba,  

24 Ocak 2017
Salı
İyi Geceler

Toplam Konu Sayısı:17336
Editör Sayısı:2

Flash Eğitim Metaryali


Bir yada iki kelime olarak arama yapın.

Flash Eğitim Metaryali

  İndirmek için tıklayın  

 

Flash, Macromedia firmasının ürettigi vektörel tabanlı popüler bir animasyon (canlandırma) hazırlama programıdır.   Flash’ı iyi kullanmak için hayal gücünüze güvenmeli ve nesnelerin uzaydaki konum ve hareketlerini kafanızda canlandırdıktan sonra bunların içinde bulundugu bir senaryoyu tasarlamalısınız.   lk asamada karmasık canlandırmalar yerine daha kolay ve basit düzeyde animasyon ve projeler hazırlamalıyız. Tabii her yaptıgımız animasyona daha önceden bir senaryo hazırlamamız lazımdır. Yazdıgımız bu senaryoyu asama asama filmimizin karelerine aktaracagız. Bu planlı bir sekilde islemler yapmamızı saglayacaktır. lk baslarda her zaman amatör bir ruhla baslayalım. Tam anlamıyla ögrenmek için çok çalısmalı…   Flash'ı tanımadan önce web sayfasının ne gibi teknolojiler içerdigine bakalım. Öncelikle web sayfalarının içerik olarak iki elemandan olustuklarını söyleyebiliriz. Bunlardan birincisi text'ler , ikincisi bitmap’lardır.   Web sayfalarında bulunan her karakter, sayfayı olusturan html dosyasının uzunlugunu bir byte arttıracaktır. Bir sayfada yaklasık 3000 harf oldugu ve karakter sayısının sayfa uzunluguna aynen yansıdıgı düsünülürse , her sayfa dosya uzunlugunun 3000 byte (3kb) artmasına neden olacaktır.   Web sayfasının içerigini olusturan ikinci elemanlar ise, sayfalara esas agırlıgı veren ve sayfaların tarayıcıya yüklenmesini zorlastıran bitmap (resim) çalısmalardır. Bu durum Bitmap resimlerin çalısma prensipleri nedeniyle HTML dosyası içinde fazla alan kaplamalarından kaynaklanmaktadır.   Bitmap çalısmaların boyutları pixel (nokta) olarak verilir. 200x300 pixel olarak verilen bir resmin genisligi 200 nokta, yüksekligi ise 300 noktadan olusur. Resmin toplamda kapladıgı alan ise 60.000 noktadır. Resmi olusturan her renk ve sekillerle ilgili bilgiler, bu noktacıkların içinde teker teker saklanır. Her resim için ölçü olmasa da, yukarıda ölçüleri verilen resmin en sıkıstırılmıs hali 60.000 Byte olarak kabul edilir. Tam sayfa bir yazının ekranımıza gelmesi tahmini 1-2 saniye sürerken, resim aracının internet tarayıcımıza yüklenmesi kat kat daha fazla zamanımızı alacaktır. Dolayısıyla, bu da internet kullanıcımızın yavaslamasına neden olacaktır.

 

 

 

Dosya Arşivi>>Kitaplar
28.01.2012 09:48
836 Okunma



Bilgi Paylaşım Sitesi 2011